pühapäev, 20. november 2011

Rukkikõrsikud

Rukkijahuga kõrsikud sobivad hästi nii juustuvaliku ja püreesuppide juurde kui ka erinevate dipikastmetega niisama söömiseks. Retsepti võtsin raamatust "The Cookie Bible" ja originaalis on need rukkipulgad tehtud köömnetega. Kuna mul küll otseselt köömnete vastu midagi ei ole, aga samas ei kuulu köömne-maitse mu lemmikute hulka, siis olen lisaks köömnetele teinud neid kuivatatud tüümiani ja punega, mis mulle oluliselt rohkem meeldivad. Väga head on ka ainult rukkijahuga, ilma nisujahuta valmistatud pulgad. 


Vaja läheb:
90 g nisujahu ja 75 g rukkijahu (võib ka ainult rukkijahu kasutada, st kokku 165 g)
1/2 tl soola
1/2 tl küpsetuspulbrit
90 g võid
2 tl kuivatatud tüümiani, punet v köömneid
4 spl (60 ml) keeva vett

Sega jahu soola ja küpsetuspulbriga. Näpi sisse või, kuni segu meenutab saiapuru. Sega sisse 1 tl tüümiani v köömneid, lisa vesi ja sega ühtlaseks pehmeks taignaks. Rulli sõrmedega tööpinnal (võid katta küpsetuspaberiga) õrnalt ühtlase kujuga pulgad. Ideaalis peaks saama taignakogusest 18 u 25 cm pikkust kõrsikut. Rullides ära kasuta jahu, va juhul, kui taigen on natukene liiga niiske. Lisatud jahu teeb taigna pudedaks ning seda on suhteliselt võimatu ilusti rullida. Proovi teha nii ühtlase kujuga kõrsikud kui vähegi võimalik. 

Aseta rukkipulgad küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja puista üle 1 tl tüümiani, pune v köömnetega, rullides kõrsikuid nende vahele kukkunud maitseainesse, et need korralikult kaetud oleks. Küpseta ahjus 180 kraadi juures u 20 minutit, kuni rukkipulgad on krõbedad, ning tõsta siis ettevaatlikult restile jahtuma. Kuna mul ei õnnestu kunagi teha täiesti ideaalseid ühtlasi piisavalt peenikesi kõrsikuid, siis küpsetan alati 5-10 minutit kauem. Ja tavaliselt on tulemuseks sellised ... no ütleme, et rustikaalsed rukkipulgad ;-)

2 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

Oi, kui lihtne! Mulle jälle köömned väga meeldivad. Köömned+koriander on rukkileivas mu suur lemmik! Proovin nendega ka kõrsikud ära:) Aitäh, Silja, retsepti eest!

Silja Luide ütles ...

Ei ole üldse tänu väärt - loodan, et Sulle meeldivad! :)