neljapäev, 17. jaanuar 2013

Seenepasteet ja kokasaade

Ühel ilusal detsembripäeval helistas mulle Mari-Liis ja ütles, et tal on mulle üks jutt ... ja küsis, kas ma ikka istun. Selle peale muidugi ehmatasin täitsa ära, et mis siis nüüd ... aga õnneks oli jutt positiivne ja ma isegi ei pidanud talle vastamiseks aega võtma:) Nimelt soovis ta teada, kas oleksin valmis kokasaadet Lusikas juhtima ... Kas keegi vastaks "ei" sellisele küsimusele (eriti veel, kui küsijaks on Mari-Liis)? Ilmselt mitte:) Ja nüüd ongi nii, et Mari-Liis, kes oli nii suurepärane saatejuht kui ka toimetaja ühes isikus, otsustas Lusikas jätkata toimetajana. Mida suurem meeskond, seda parem tulemus, niiet anname oma parima, et laupäeva hommikuti oleks Kanal 2-s veelgi huvitavam ja paremini tehtud kokasaade!:)

Esimene Lusikas on koos minuga nüüd eetrisse jõudnud ja alles nüüd nägin esmakordselt ennast kõrvalt ka saatejuhi rollis. Peab mainima, et see ei olnud just väga tore, mida avastasin:) Külalisena koos särava saatejuhiga saates kokata on ikka oluliselt lihtsam, kui ise kogu seda asja juhtida (üllatus-üllatus muidugi)!:) Ma ei aimanudki, et ma nii palju parasiitsõnu kasutan, aga muidugi häirisid mind enda juures veel paljud muud asjad, mida järgmiste saadete salvestustel õnneks parandada saan. Esimesed neli saadet palun ärge siis väga kriitilised olge, sest nende osas ma enam midagi muuta ei saa ...

Õnneks sel laupäeval eetris olev Lusikas on juba oluliselt nauditavam ja seda oli ka endal täitsa tore vaadata, niiet asjad paranevad:):):) Loomulikult on taaskord saates ülitore külaline ja teeme hästi maitsvaid roogasid!:) Näiteks see seasisefilee oli nii hea, et Mari-Liis on seda juba suisa kolm korda  kodus ise teinud:) Ma ise katsetan ka kindlasti esimesel võimalusel;-)



Üks Lusika suuri plusse on, et kohtab uusi huvitavaid inimesi - olen juba praeguseks saanud tänu saatele erakordselt toredate inimestega tuttavaks. Esimene saatekülaline oli Sandra Vungi, kes valmistas toite ainult taimedest. Noorukene Sandra ei ole mitte ainult usin populaarse taimetoidublogi autor ja trummar, vaid ta on andnud välja oma esimese kokaraamatu, kusjuures kõik raamatus olevad imeilusad toidupildid on tema enda tehtud!!! Ma ei olnud ainus, kes teost lehitses ja fotograafi nime otsis - Mari-Liis olevat täpselt sama teinud, sest pildid on tõesti tasemel:)



Kõik kokasaates valmistatud toitude retseptid on kättesaadavad Lusika FB lehel, kus on info ka uute saatekülaliste ja loosimiste kohta. Aga vahete-vahel kirjutan mõningatest kokasaatega seotud asjadest, inimestest ja toitudest blogis, et jagada minu jaoks huvitavaid ja põnevaid asju, mida olen teada saanud, millest vaimustusse sattunud või mis muidu on mulle olulised või hinge läinud või mis väärivad minu arvates veelgi laiemat jagamist:) Kasvõi nt sellepärast, et plaanin ise neid toite edaspidigi teha ja siis on mul endal hea ja mugav, kui kõik retseptid on minu virtuaalses kokaraamatus olemas, mitte ei pea neid eraldi kohtadest otsima:) Ja loomulikult leiavad blogisse tee ainult need toidud, mida ma ise teistele soovitada julgen või plaanin ise kodus teha! 

Seekord toon blogis ära ühe retsepti eelmisest saatest, mis oli minu jaoks tõeliselt lahe avastus. Nimelt tegime Sandra kokaraamatust hästi mõnusa pasteedi, aga tavapärase maksa asemel kasutasime hoopiski praetud seeni:) Juurde küpsetasime Veskimati mitmevilja jahusegust kuklid, mis ilusti kerkisid ja väga maitsvad olid. Tõeliselt mugav viis küpsetada kodus värskeid ahjusooje kukleid! Need kaks lihtsat ja kiiret retsepti leiavad minu koduses köögis kindlasti kasutust (eriti kui on kiirelt vaja külalistele midagi hästi head pakkuda), niiet soovitan proovida:) Kuklite retsepti ei hakka siin ära tooma, sest see on paki peal kirjas ja töötas hästi.


Seenepasteet:
2 karpi šampinjone
6 tl sojakastet
1 tl kuivatatud tüümiani
1 tl palsamveiniäädikat
¼ viilu sidrunit koos koorega
1 tl kanget alkoholi (soovi korral)
natuke õli praadimiseks
kukleid

Vala pannile natuke õli, lisa tükeldatud šampinjonid (ära neid eelnevalt pese, vaid pühi lihtsalt liigne mustus vajadusel maha) ning prae, kuni šampinjonidest on enamus vedelikku ära auranud. Lisa sojakaste, tüümian ja palsamveiniäädikas. Lisa 
soovi korral natuke kanget alkoholi, kuumuta veel umbes minut ning vala pannil valminud segu kaussi. Lisa ka sidrunitükk. Purusta kõik saumiksriga ühtlaseks pasteediks. Lase enne serveerimist vähemalt tund külmikus seista. Serveeri kuklitelt.


Kõik postituse fotod on teinud Kristjan Lepp.

2 kommentaari:

Sandra ütles ...

Silja, aitäh Sulle nii heade sõnade eest! Koos Sinu ja saatetiimiga oli suurepärane koostöö ja üks ääretult meeldejääv elamus. Palju tervitusi! :)

Silja Luide ütles ...

Aitäh Sulle, Sandra! järgmise korrani siis ;-)