teisipäev, 11. märts 2014

Valged trühvlid


Jälle ühed ülilihtsad, aga mõnusad trühvlid - soovitan proovida! :) Ma ise just suur valge šokolaadi-fänn ei ole ning kas see üldse on šokolaad, on ka muidugi eraldi teema, aga neid komme olen isegi päris mitu tükki ära söönud ja lisaks ka teistelt kiita saanud. Üks inimene, kellele neid reedel viisin, ütles mulle laupäeval, et kui ma trühvleid jälle teen, siis ta tahaks neid minult osta. No nii häbematult lihtsate asjade eest oleks suisa piinlik raha küsida, küll aga jagan hea meelega retsepti, et kes tahab, saab ise valmistada! Kusjuures, retsept on ilmselt täiesti sobilik ka emade- või naistepäevaks, sest nende kommide vorpimisega saavad hakkama ka mehed ja lapsed, kes muidu igapäevaselt kööki ei satu (va sööma) :)

Kasutasin seekord valget šokolaadi kakaotuuma tükikeste ja vanilliga. See on ilusa punase paberi ja südamega, mille pakendile on kirjutatud "Kallile", šokolaad, mis mulle sõbrapäeval ühes toidupoes silma jäi. Võimalik, et oligi ainult Valentinipäevaks spetsiaalne toode, sest rohkem pole seda enam märganud. Kuna ma tookord ei taibanud rohkem kui kaks 100-grammist tahvlit osta, siis ülejäänud 200 g oli mul tavaline valge šokolaad. Kuid kakaotuumade ja vanilliga šokolaadi asemel sobiks muidugi ka nt mustika vm maitsega variant. Kui kasutad ainult tavalist valget šokolaadi, siis haki soovi korral sisse paar peotäit mandleid või pähkleid (nt pistaatsiapähkleid) või kuivatatud puuvilju või marju (nt jõhvikaid, kirsse, aprikoose).

Kuigi ma just topelt-šokolaadi trühvlite retsepti juures kirjutasin, et parim suhe toorjuustul ja šokolaadil on 1:1, sest greibimekiga trühvlid olid täpselt ideaalse kõvadusega, siis need siin on vaatamata väiksemale toorjuustu kogusele (mul oli seekord 370 grammine pakk) pisut pehmemad, niiet teoreetiliselt võiks veel 100 g šokolaadi juurde lisada, kui on soovi, et kommid perfektselt oma kuju hoiaks (nt transportimisel). 

370-400 g toasooja toorjuustu
400 g valget šokolaadi
1-2 sl vedelat mett (soovi korral)

Sulata šokolaad, lisa toorjuust ja kui soovid veelgi magusamaid trühvleid, siis ka mesi, ning sega vispliga läbi. Kata kauss kilega ja aseta vähemalt 2 tunniks külma. Seejärel vormi massist teelusika abil pallid. Veereta komme kas pähklipurus või kookoshelvestes. Sellest kogusest saab u 35 trühvlit - arv sõltub eelkõige sellest, kui suured trühvlid teed.

2 kommentaari:

Merilin ütles ...

Soovitad vormida pallikesed teelusika abil, aga suure tõenäosusega ma väga osav nii tehes pole ja lisaks võtaks see kaua aega.. Kas nii on ka OK, kui käte vahel kiirelt pallikeseks veeretada? Käed võiksid vist jahedamad olla selleks tegevuseks, nii et jää sisse likku :D

Silja Luide ütles ...

Merilin, trühvli maitse sellest ei muutu, niiet vormi nii, kuidas Sul endal mugavam on :)