neljapäev, 5. juuni 2014

Rabarberimarmelaad väikese kaneeliga


Rabarber on oma laheda hapu maitse tõttu minu arvates ideaalne igasugustes magustoitudes ja kookides kasutamiseks. Sellest saab ka suurepärast mahlanapsu, kisselli ja moosi, aga ka mõnusa marmelaadi. Marmelaad on moosist paksema ja tihkema konsistentsiga ning seda on isegi võimalik noaga röstsaiale määrida. Loomulikult saab ka lusikaga süüa ja sobib ideaalselt pann- jm kookide, magustoitude jms juurde.

Kasutasin DanSukkeri marmelaadisuhkrut, tänu millele on rabarbrit vaja väga vähe aega keeta ja säilib selle imeilus roosa värvus. Kui ma just lihapalli-postituses rääkisin oma elust enne ja pärast avastust, siis marmelaadisuhkur on mõnes mõttes samasugune elumuutev ilmutus :):):) Tegin selle suhkruga eelmisel suvel mõned marmelaadid, millest pohla oma jõudis ka mu teise raamatusse ühe kamakreemi juurde, ja mu süda oli võidetud, sest tavalise moosikeetmise asemel saab sellega mõnus marmelaad 1-2-3 valmis ning säilib võimalikult palju komponentide esialgset ehk naturaalset tekstuuri ja värvust. Minu arvates superhea asi! Kuigi ma vahel teen ikka ka moosi, siis marmelaadisuhkruga on elu hoopis ilusam ja tulemus meeldib mulle oluliselt rohkem kui moosisuhkruga keediseid valmistades, tavalisest suhkrust mooside puhul ma parem üldse ei räägigi:)

Mina lisasin marmelaadile seekord kaneelikange, aga vabalt võib maitsestada ingveri, vanilli või kardemoniga, samuti peenelt riivitud apelsinikoore või hoopis mõne alkoholiga, nt cointreau v amarettoga. 


Rabarberimarmelaad:
550-600 g peenelt viilutatud rabarberit (koorimata)
160-170 g marmelaadisuhkrut (pool pakki)
mõned kaneelikangid

Aseta kõik asjad potti, pane potile kaas peale ja lase u tunnikene seista kuni suhkur on sulanud ja rabarbrist mahl välja tulnud. Aseta pott pliidile ja kuumuta aeglaselt keemiseni. Keeda aeg-ajalt segades max 5 minutit. Konsistents võib olla vedel - jahtudes marmelaad taheneb ja pakseneb. Võta kaneelikangid välja ja vala moos steriliseeritud purkidesse. Sulge õhukindlalt ja hoia jahedas.

Kommentaare ei ole: